Monday, March 7, 2011

Dadipark (preview)

I went ; along with my son ; to the abandonned family park : Dadipark.
The park was opened in 1950.
50 years later a boy lost his arm on one of the attractions. After that accident more and more people started to complain about the safety of the park, and the once so popular park faded away as complaints kept on comming...
In 2002 the park announced to close for 1 year to renovate and ensure the safety of the children.
It never reopend .....


And some things still work. My son is testing out the merry-go-round.
 I to had a go on a swing :)


Sony A550

4 comments:

Unknown said...

Mooi beeld en gelukkig nog winter anders zou je niet veel zien staan. Ik herinner mij nog dat ik mee mocht met mijn oudere zus ik was toen 10 of 11 of zo, moet toen ongeveer het hoogtepunt zijn geweest, het krioelde van het volk, met de top-atractie de loopbruggen rond het park. ook die schommels linksachter op uw foto waren een kenmerk van het park, gevaarlijke tuigen toch wel.

RinoSnaps said...

Bwa, toen ik het bezocht in medio jaren 80 was het nog steeds een trekpleister. Een dergelijk park zou denk ik hedendage nog steeds goed scoren. Atrakties van honderdduizenden € zijn niet nodig om kinderen te plezieren van ? tot pakweg 10 jaar. Denk ik toch.

Ook hier zit de loopbrug vers in het geheugen. En ik beken schaamteloos: ik was er bang op. Was al blij dat ik er af was :)
Geef mij maar ne schommel of draaimolen...

c said...

Mooi,ik kijk al uit naar het volgende deel. Mooi bewerkt, wat kleur weggelaten?? Ik heb dat ook eens geprobeerd:
http://2.bp.blogspot.com/--zkLB7xGcT0/TWKo0oE7o0I/AAAAAAAAACQ/e35Nv7NHYwY/s1600/PICT0577.JPG

You like??

Galle Patrick said...

Dadipark
Ik ben er nog nooit geweest als Oost-Vlaming
Wij gingen naar pretparken in het Gentse... de streek van Heusden en Merelbeke.
Jammer van de verwaarlozing... mooi op beeld gezet.